Opel Omega


Idź do treści

Ciekawostki

Ciekawostki

Omega A w wersji TAXI


Opel Omega A był dostępny fabrycznie w wersji TAXI. Można ją było zamówić w każdej wersji poza Omegą 3000. Najczęściej pod maską gościł silnik benzynowy o pojemnosci 1,8 litra lub 2-litrowy diesel.


Standardowo Opel Omega w wersji TAXI był sprzedawany w wersji LS. Dodatkowo można było zamówić pakiet taxi w skład którego wchodziły m.in.:

Tapicerka ze sztucznej skóry
Specjalny kolor RAL 1015 (jasna kość słoniowa)
Alternator 65 A
Kontrola poziomu i zwiększenie wytrzymałości tylnej osi
Akumulator 66 Ah (standard dla diesla)
System alarmowy Taxi
Przyłącze elektryczne do światła na dachu taksówki
Dodatkowe oświetlenie wnętrza
Fabrycznie montowany taksometr


Po "liftingu" do Omegi A w wersji TAXI montowano wyłącznie silnik 2,0 litra (C20NE) ale za dodatkową opłatą były dostępne inne silniki m.in. 2,3 litra diesel i turbodiesel oraz benzynowy 2,6 litra.



Opel Omega B w wersji taxi

Podobnie jak poprzedniczka tak i Omega B dostępna była fabrycznie w wersji taxi.


W pakiecie był kolor RAL 1015, "kogut" taxi czy fabrycznie montowany taksometr. W podłokietniku montowane było również radio.


Pod kolumną kierownicy znajdował się przełącznik do systemu alarmowego. W sytuacji zagrożenia można było go uruchomić kolanem.


Do wersji taxi szczególnie polecane były silniki X20SE, 25DT lub X25DT. Również Omega BFL była dostępna w wersji taxi.


Opel Omega A w wersji dla niepełnosprawnych

Dziś zamieszczamy zdjęcia Opla Omegi A w wersji z odsuwanymi tylnymi drzwiami. Drzwi te były montowane w celu ułatwienia korzystania z samochodu osobom niepełnosprawnym.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego