Opel Omega


Idź do treści

Krzysiu1981

Zrób to sam

Krzysiu1981

Dziś kolejny członek Teamu próbuje swoich sił w napisaniu porady. Tą osobą jest Krzysiu1981. Jego porada dotyczy regeneracji parownika LPG.

Regeneracja parownika LPG na przykładzie instalacji firmy BRC

Witam

Od dnia dzisiejszego moja Oma znów ładnie śmiga na gazie - efekt wymiany membran i kilku uszczelek.

Zacznijmy od początku:

1. Potrzebne nam będą:

- zestaw naprawczy parownika.
- benzyna ekstrakcyjna lub rozpuszczalnik. Ogólnie coś co dobrze oczyszcza i odtłuszcza.
- trochę szmatek.
- pędzelek.
- klucze ampulowe (rozmiary takie jakie są potrzebne do naszego parownika)
- trochę narzędzi (śrubokręciki, kombinerki itp.).

2. Na początek należy zakręcić gaz przy butli. Wiadomo, względy bezpieczeństwa. No chyba że ktoś szuka mocnych wrażeń.

3. Wymontowujemy parownik z samochodu. W tym celu odłączamy węże z wodą oraz te przez które leci gaz, ogólnie robimy wszystko żeby parownik został nam w ręku.


4. Najlepiej zabrać parownik do domu i na spokojnie go rozebrać.


5. Po otwarciu parownika i wyrzuceniu starych uszczelek i membran, należy wszystko dokładnie oczyścić ze świństwa które tam siedzi. Nie będzie lekko - jest sporo zakamarków, kanalików itp.

Po stronie wodnej czyli tam gdzie przepływa woda z układu chłodzenia nie jest jeszcze źle, da się to w miarę łatwo oczyścić.


6. Odwracamy parownik i odkręcamy drugą stronę.


7. Ukazuje nam się membrana. Delikatnie ją usuwamy.


8. Niestety po usunięciu membrany nie było już tak różowo.


9. Usuwamy kolejny element i uszczelkę pod nim.


10. Wszystko ładnie czyścimy, zakładamy nową uszczelkę i otrzymujemy taki widok.


11. Składamy parownik kolejności odwrotnej niż przy rozbieraniu zakładając nowe uszczelki i membranę. Po złożeniu montujemy parownik w samochodzie.

Jeśli wszystko dobrze złożyliśmy i zamontowaliśmy różnica powinna być znaczna.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego