Opel Omega


Idź do treści

Lotus Omega

Historia Omegi

Historia Opla Omegi

Lotus Omega

Opel kilkakrotnie próbował usportowić Omegę. Po próbach z Omegą 3000 i z Omegą Evolution 500 we wrześniu 1988 roku została podjęta decyzja o rozpoczęciu projektu Lotus Omega. Wykorzystano fakt że firma Lotus posiadała duże doświadczenie w projektowaniu i produkcji samochodów sportowych.

Lotus Omega


Opel podkreślał ekskluzywność samochodu poprzez detale nadwozia jakimi były wyeksponowane znaczki Lotusa zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz jak i podkreślanie na każdym kroku że ten samochód jest produkowany w ilości najwyżej dwóch sztuk dziennie.

Lotusa Omegi nie można było dostać w każdym salonie. Po złożeniu specjalnego zamówienia, gdy auto było już gotowe, właściciel dostawał specjalne zaproszenie na dwudniową ceremonię przekazania samochodu.

Lotus Omega Book


Każdy samochód miał swój unikatowy numer umieszczony w „Lotus Omega Book” i na klapie schowka.

Unikatowy numer 0489 w Lotus Omega Book

Przekazanie pojazdu też było oryginalne. Właściciel był zapraszany na dwudniową ceremonię przekazania samochodu. Oczywiście koszty przejazdu bądź przelotu oraz hotelu pokrywał Opel.

Z planowanych 1100 sztuk wyprodukowano jedynie 950 z czego 630 w wersji Lotus Omega a 320 w wersji Vauxhall Lotus Carlton przeznaczoną na rynki z ruchem lewostronnym i wyposażoną w kierownicę po prawej stronie.

Był on jednym z najszybszych samochodów w swoich czasach.

Lotus Omega był produkowany w latach 1990-1992.

Historia Opla Omegi - Opel Omega B


Powrót do treści | Wróć do menu głównego