Opel Omega


Idź do treści

Omega B

Historia Omegi

Historia Opla Omegi

Omega B

W myśl praktykowanej przez Opla filozofii "nowy model co osiem lat, lifting po czterech latach" w 1994 roku przyszedł czas na następcę Omegi A. Z uwagi na to, że Omega A była w dużej mierze wzorowana na Oplu Rekordzie i Oplu Senatorze których sylwetki już się opatrzyły i nie były w tamtych czasach wystarczająco nowoczesne trzeba było zaprezentować zupełnie odmienny projekt. Od kilku lat była już produkowana Astra F i Corsa B które były samochodami nie tak kanciastymi i topornymi jak ich poprzednicy więc i topowy model, Omega, musiała być zaprojektowana w tym tonie.

Projekty zapowiadały się imponująco.

Projekt Omegi B zrealizowany w 1992 roku przez Bretta Pattersona


Pierwsze, zamaskowane prototypy pojawiły się już w roku 1990. Pod koniec 1992 roku pismo "Auto Motor und Sport" zaprezentowało zdjęcie nowej Omegi powstałe po retuszu zdjęcia zamaskowanej Omegi.

Omega B wyretuszowana przez "Auto Motor und Sport"


Trzeba przyznać że dość dobrze rozszyfrowano kształt nowej Omegi choć nie uwzględniono np. zamka klapy bagażnika i chromowanej listwy na zderzaku.

Podobnie jak poprzedniczka Omega B również była testowana w tunelu aerodynamicznym firmy Pininfarina dzięki czemu uzyskano doskonały współczynnik oporu powietrza 0,29 dla sedana i 0,32 dla kombi.

Omega B testowana w studiu Pininfarina


29 kwietnia 1994 r. Omega B zawitała do salonów sprzedaży.

Opel Omega B w wersji kombi i sedan


Omega B była oferowana w nadwoziach sedan i kombi. Nowy właściciel mógł wybrać jeden z czterech silników benzynowych (2,0 8V 115KM, 2,0 16V 136KM, 2,5 V6 170KM, 3,0 V6 211KM) lub jeden z dwóch diesli (2,0 100KM, 2,5 130KM).

Właściwie przez cały okres produkcji Omegę udoskonalano aby mogła dotrzymać kroku cały czas rozwijającej się konkurencji. Od 1995 roku opcjonalnie można było zamówić np. automatyczną, dwustrefową klimatyzację.

W 1997 roku Omega przeszła tzw. mały lifting. Zmieniono detale aby uatrakcyjnić wygląd samochodu. Była to m.in. zmiana wyglądu znaczka na tylnej klapie, zmieniono wygląd kierownicy czy zagłówków. Inaczej również była wyprofilowana maska a możliwość otwierania samochodu kluczykiem istniała tylko od strony kierowcy.

Porównanie znaczków Omegi B w wersji przed i poliftowej


Ważną zmianą było również wprowadzenie w wyposażeniu standartowym reflektorów soczewkowych. Światła ksenonowe pozostawały w wyposażeniu opcjonalnym.

Ksenonowy reflektor w Omedze B


Ale również były zmiany które miały ułatwić i uprzyjemnić codzienną eksploatację samochodu. Można było np. zamówić nawigację satelitarną czy zestaw głośnomówiący z podłączeniem do telefonu.

Środkowy panet z panelem klimatronika, nawigacją i przystawką na telefon


Poprawiono również zabezpieczenie antykorozyjne poprzez zastosowanie ocynku blach.

W 1999 roku nadszedł czas na poważne zmiany.

Historia Opla Omegi - Opel Omega BFL


Powrót do treści | Wróć do menu głównego