Opel Omega


Idź do treści

Wstep

Historia Omegi

Historia Opla Omegi

Wstęp

W 1981 roku rozpoczęły się prace nad następcą Opla Rekorda. Na ten projekt Opel wydał 2,5 miliarda marek i był to rekord ponieważ Opel nigdy wcześniej nie wydał tak dużych pieniędzy na rozpoczęcie produkcji nowego modelu.

Opel Rekord


Ponad 1400 godzin prac w tunelach aerodynamicznych studia Pininfarina i uniwersytetu w Stuttgarcie zaowocowały sensacyjnym jak na tamte czasy wynikiem współczynnika oporu powietrza 0,28 dla sedana i 0,32 dla kombi.

Opel Omega A testowany w studiu Pininfarina


Duży nacisk położono na zapewnienie bezpieczeństwa osobom korzystającym z samochodu. Miały za to odpowiadać trzypunktowe pasy z regulacją wysokości oraz system ABS. Dużą wagę przyłożono także do testów zderzeniowych. Pierwszy z nich został przeprowadzony w styczniu 1983 roku.

Test zderzeniowy Omegi A


Widok podwozia Omegi A po teście zderzeniowym


Omega spełniała normy zderzeniowe które obowiązywały w tamtych czasach. Niestety były to normy które symulowały zderzenie z prostą ścianą pod kątem prostym zupełnie nie mające odzwierciedlenia w rzeczywistości. Pomimo bardzo liberalnych jak na obecne standardy testów widać po linii dachu że limit wytrzymałości został osiągnięty.

Niestety prasa wytknęła producentowi brak innowacji i zbyt duże podobieństwo do modeli Rekord, Senator oraz Kadett w wersji sedan.
Opel Omega został zaprezentowany 17 października 1986 roku.

Historia Opla Omegi - Opel Omega A


Powrót do treści | Wróć do menu głównego